NAUJAGIMIO FOTOGRAFAVIMAS. III DALIS (kompozicija).

1088_originalKo gero teko pastebėti, kad kai kurios nuotraukos džiugina akį, jas norisi vėl ir vėl žiūrėti, o kai kurios – ne. Lyg ir viskas gerai: spalvos gražios, mažylio mimika gyva, nuotrauka ryški, o kažkas vis tik ne taip. Tas “kažkas” dažnai būna susijęs su neteisinga kompozicija, nes tai, kas svarbiausia, mes linkę talpinti kadro vidury, o tai taip vadinamas “mirties taškas”, nuotrauka gaunasi pernelyg statiška, todėl neįdomi. Ką verta žinoti, kad gautume ne tik ryškius, gražius, techniškai tvarkingus, bet ir kompoziciškai patrauklius, harmoningus, dinamiškus kadrus? Patarimais dalinasi fotografijos mokytoja Karina Krisikaitytė (Fotoklase.lt).

Kompozicija – elementų išdėstymas, jų tarpusavio ryšys ir sąveika su visuma. Kompozicija gali būti subalansuota, harmoninga, arba ne (kas nebūtinai reikš klaidą). Dauguma mūsų harmonijos, balanso pajautimą turime nuo gimimo, kaip ir meilę ritmui – pamenat mažylius, kurie pradeda ritmingai tūpčiot išgirdęs smagią muziką? 🙂 Tad dažnas geba intuityviai sukomponuoti elementus kadre, bet būna, kad bandai ir taip, ir anaip, o nesigauna (vis tas noras svarbiausią į centrą talpint!). Tokiais atvejais gelbėja sąmoningas universalių kompozicijos taisyklių taikymas, porą jų šiame straipsnyje ir aptarsime. Taisyklės universalios, tad tinka ne tik naujagimių fotografavimui.

Trečdalių taisyklė

TrecdaliutsklViena iš lengviausiai pritaikomų ir daugumoj atvejų puikiai veikiančių – trečdalių taisyklė. Šios taisyklės esmė: kadras dviem vertikaliom ir dviem horizontaliom linijom padalinamas į devynias vienodas dalis. Linijos ir šių linijų susikirtimų taškai – tai vietos, kuriose ir reikia talpinti svarbiausius elementus (portreto atveju – akis/akį, veidą), kad gautume harmoningą vaizdą.

 

Įstrižainės

IstrizainesTai dar vienas būdas gauti dinamiškesnį, gyvesnį kadrą. Puikiai tinka fotografuojant gulinčius mažylius. Šiuo atveju kadro plotas dalinamas perpus įstrižai bei dar dviem linijom, nuleistom iš priešingų kampų įžambiai. Vėlgi, svarbiausi elementai išdėstomi ant linijų ar jų susikirtimo taškuose.

Ko gero kažkas  pagalvos “negi dabar dar ir liniuotę tampyt su savim???”. Tikrai ne 🙂 Liniuotės neprireiks, nes daugelyje fotoaparatų galima įjungti trečdalių tinklelį ir pagal jį orientuotis veiksmo metu. O jei tokio tinklelio nėra – ne bėda, pakaks apytiksliai primest susikirtimo taškus ir jums pavyks. Įstrižainės atveju pakaks šiek tiek pakeisti fotoaparato padėtį, kad mažylio padėtis kadre pasikeistų iš horizontalios į įstrižą.

Kelios svarbios smulkmenos

  • Modelio akis talpinkite viršutinėje kadro dalyje. Jei fotografuojate stambų planą, dalis galvos gali likti už kadro, svarbu, kad smakriukas tilptų ir dar liktų erdvės.
  • Smakriuko jokiu būdu nekirskite! Jis turi tilpti visas, nes būtent ši vieta suteikia išbaigtumo veidui.
  • Veido kontūras neturi liestis su kadro kraštais.

Puikių kadrų!

Karina

Reklama

Vienas komentaras “NAUJAGIMIO FOTOGRAFAVIMAS. III DALIS (kompozicija).

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s